Podobně jako je tomu u většiny gramodesek s nahrávkami určenými pro děti, i na této etiketě byla dána přednost hezkému výjevu před zvýrazněním názvu etikety. V tomto případě byly použity motivy ilustrací Jiřího Trnky (1912-1969), jimiž bylo vyzdobené pětideskové album, v němž byly zdramatizované úryvky z knihy Broučci prodávány.
Dobová reklama popsala tento počin následovně: „Esta pokračuje v soustavném vydávání hodnotného programu pro českou mládež. Jsou to především Broučci, slavná, jedna z nejkrásnějších knih pro mládež, která byla natočena na gramodesky. Toto neobyčejně zdařilé dílo bude ještě dlouhou dobu nejkrásnější a nejhodnotnější gramodeskou pro mládež. Vydáno bylo v nádherném albu vyzdobeném obrázky malíře J. Trnky.“ Příběhy Broučka a jeho rodiny byly lisovány na gramodesky s etiketami s černým, stříbrným či zlatým pozadím. Tento ediční počin také nepochybně inspiroval o rok později konkurenční firmu Ultraphon k vydání souboru gramodesek s příhodami Ferdy Mravence. Pro velký úspěch byly tyto nahrávky v poválečných letech znovu lisovány na etikety Národní diskotéka a Supraphon. (Zdroj: kniha Sto plus dvě etikety, 2021)